diumenge, 27 de març del 2016

ELS MEUS LLIBRES PER ADULTS

Aquí teniu un detall dels meus llibres per adults.




Aire de Sevilla

El vaig veure a l’altra banda del carrer, assegut en una terrassa, sol. La seva pell bruna contrastava amb el blanc silenciós de la seva camisa i el núvol de tranquil·litat i serenor que l’abrigava em cridà l’atenció. Em vaig deturar un instant presa d’un desig sobtat: observar aquell home i esbrinar on em duia aquella aura de pau que havia copsat en ell. Volia desxifrar l’enigma de la seva mirada, dolça i alhora extremadament intensa. Semblava talment que s’hagués fet amo del temps i ara contemplava, encuriosit, tot el que es movia al seu voltant. S’impregnava d’imatges, colors, rialles i n’assaboria les seves textures i tonalitats. Tancava els ulls i es gronxava. Era com si pintés altre cop aquelles sensacions en la tela de la seva ment barrejant-les capritxosament a l’atzar. “Deu ser artista”, vaig pensar. Tot d’una se li escapà un somriure entremaliat. Fou com una guspira que em cristal·litzà als ulls i, a l’acte, m’encisà.

...




Guspires d´Aigua

Encara em ressonen totes les paraules brutes, negres i malicioses que en Jaume m’ha escopit mentre dinàvem. No permetré, però, que el seu fibló s’aferri al meu subconscient xuclant com diminutes sangoneres l’últim alè de pau que em resta. Aquest cop no. Em submergiré en les profunditats del silenci per evadir-me, per purificar la ment i per mimar tots i cadascun dels sentits. Entro al bany i obro l’aixeta de l’aigua calenta.
...



Per què escric?

Sovint una infinitat d'idees i sensacions envaeixen la meva ment. Vénen, voletegen i se'n van. Algunes sé que estan només de pas, però n’hi ha altres que vull que pervisquin en la meva memòria o, si més no, arxivades en una carpeta del meu ordinador. Per això les escric. Escric allò que veig, allò que sento, allò que no vull oblidar. Escric records, escric moments, escric llocs, escric temors i escric somnis. I, de tant en tant, si una idea es resisteix a quedar relegada en l'anonimat -i el tràfec diari m'ho permet-, llavors ens fem amigues i li escric un conte.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada